Péče o problematickou pleť - co používám já

by - 19:03

Víkend už je zase fuč a zítra hurá do práce. Taky u vás dneska tak chumelilo/foukalo? U nás v Brně to vypadalo chvílemi jak konec světa a jsem moc ráda, že jsem nemusela ven. Snad to zítra bude lepší. Dnešní článek se bude týkat péče o problematickou pleť. Už několikrát jsem zmiňovala, že se mi po vysazení antikoncepce pleť tak trochu mstí a trápí mě pupínky a ucpané póry. Antikoncepci neberu od září a už se to tak nějak začíná lepší, ale dobré to rozhodně není. Je mi jasné, že než se vše srovná, nepomůže mi i ten nejlepší produkt, ale přeci jen vidím, že něco pomáhá a něco ne. Zkoušela jsem toho hodně a dneska bych vám ráda ukázala, co mi fungovalo, co momentálně používám a můžu tak doporučit i vám na vyzkoušení. Každý jsme individuální, ale je dobré vědět, co se dá použít a zkoušet. Má pleť si velmi rychle zvykne na produkty, takže jsem většinou nadšená tak týden a pak musím střídat zase s něčím jiným a tak pořád dokola.
Na úvod bych ráda řekla, že vím, že tohle není až taková hrůza a že jsou na tom mnozí mnohem hůře. Pupínky se mi dělají na tváři, na bradě a na čele, taková klasika. Přesto mě to trápí, nikdo nechce mít opupínkovaný a bolavý obličej. Tohle je foceno někdy kolem Vánoc, kdy jsem měla asi vůbec nejhorší stav obličeje. Kvalita fotky není nic moc, je to foceno mobilem, přesto je vidět, že jsem hodně trpěla na červené bolavé a poměrně velké pupínky, které na obličeji držely klidně celý měsíc a spíše přibývaly. Hlavně na čele a na bradě se mi dělaly takové ty velké a hodně bolavé hrbolky, kterých se zbavit je skoro nadlidský úkol.
Kolem Vánoc jsem ale objevila přípravky, které mi začaly vyhovovat a takhle už to vypadalo v lednu. Pupínky rozhodně nebyly tak velké a tolik zarudlé a netvořily se další. 
A tohle je současný stav. Teď už se mi spíše tvoří pupínky individuálně nebo po dvojicích, ale takové ty velké plochy už mám snad za sebou. 

Co bych ještě ráda poznamenala je fakt, že kupodivu se mi pleť po vysazení mastí méně a řekla bych, že je spíš sušší. A to je trošku problém, protože většina přípravků proti akné vysušuje. Je potřeba zkoušet, to je asi to hlavní, co bych doporučila. Vypozorovala jsem, že nejlepší je starat se o pleť lokálně, takže jsem na různé části obličeje používala různé přípravky, což je sice trošku otrava, ale fungovalo to. No a co mi tedy zabralo a s čím jsem spokojená?
Důležitá je určitě hygiena. Na obličej používám speciální ručník, který často měním. Peru často štětce, myji si ruce a snažím se na obličej ani pupínky moc nesahat. Vzhledem k tomu, že mám teď obličej sušší, osvědčily se mi obličejové oleje od Saloosu. Nejraději mám levandulový nebo tento tea tree. Pleť pěkně zklidní, zmírní začervenání a hydratují. Používám je vždycky večer na navlhčený obličej.

Moc ráda mám také AKN Fluid od Biodermy. Používám ho lokálně ráno a večer před krémem. Opět krásně zklidní a zmírňuje začervenání a tvorbu dalších pupínků.
Moc ráda mám také mycí gely na obličej. Používám buď Clinique nebo Biodermu, který je přímo určená na problematickou pleť. Momentálně jsem zařadila do péče o pleť s těmito gely i čistící kartáček na obličej a rozhodně vidím změnu k lepšímu. 

Skvělá je i tato čistící voda od Clinique z řady anti-blemish solutions, ale je hodně alkoholově cítit a je to pořádný dryák, takže používám pouze lokálně a večer. 
No a co se týče takové té lokální péče určené přímo na pupínky, nejraději mám tee trea olejíček, který krásně hojí, ale je lepší na pupínek, který rychle vysuší a uzdraví, ne na takové ty zarudlé boláky. Na ty je naopak skvělý Ryor roll-on.

Zinkovou mast jsem měla už poměrně dlouho a taky je dobrá, ale bohužel mi funguje fakt jen jednou dvakrát a pak musím dát pauzu.

Naprostý zázrak jsem objevila v Sudocreamu. Když jsem ho poprvé aplikovala večer, ráno jsem nevěřila vlastním očím. Používám ho pravidelně na problematické partie, naťupkám ho v trošku větší vrstvě a nechám do rána působit. Rozhodně ho vyzkoušejte, mně pomohl úplně nejvíc, zmizela mi větší část pupínků, ty staré rychleji vybledly a pokud máte nějakou červenou oblast na obličeji, ráno ji nepoznáte. Sice po aplikaci Sudocreamu vypadám jako mrtvola, ale stojí to za to.

Snažím se také pít hodně vody a pleť dobře hydratovat.

Budu moc ráda, když mi napíšete, co používáte vy na neplechu na obličeji a co vám funguje/nefunguje?

You May Also Like

2 komentářů

  1. Ahoj, já uvažuji o koupi té Biodermy AKN a myslíš, že by se něco stalo, kdybych ho používala přes celý obličej? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není určený jen lokálně, takže problém to nebude určitě, já když mám obličej na hodně místech špatný, tak to vezmu s tímto fluidem celé a v pohodě, používám ho v podstatě jako sérum pod krém, občas na některé pupínky lehce pálí, hlavně na ty co už se hojí, ale urychluje hojení a zmírňuje začervenání a opuchlost pupínků :-) zkus si třeba poprosit i vzoreček v lékárně, já jsem měla nejdříve pidi tubičku, která mi vydržela tak 14 dnů v pohodě a až potom jsem kupovala plné balení

      Vymazat

Ať se Vám tu líbí! :)